Umum

MySing ialah aplikasi karaoke sah yang dibuat khusus untuk rakyat Malaysia oleh rakyat Malaysia. Kami menyediakan rangkaian besar kandungan video muzik yang asal. Kami membenarkan pengguna menikmati sesi karaoke sebenar, dari keselesaan dalam rumah anda.

**MySing hanya tersedia untuk dimuat turun dan digunakan dalam TM unifi Plus Box pada masa ini.

Akaun

  1. Imbas kod QR pada telefon bimbit anda.
  2. Log masuk id unifi anda pada halaman log masuk web mudah alih MySing.
  3. Masukkan kod log masuk: X X X X X X
  4. Akhir sekali, togol butang ‘Mari Menyanyi’ untuk mula menikmati MySing.

Pergi ke ‘Tetapan’, pilih ‘Versi’, versi terkini MySing anda akan ditunjukkan.

Pergi ke ‘Profil Saya’, pilih ‘Bahasa’, dan pilih bahasa yang anda inginkan. Bahasa default ialah bahasa Inggeris.

 

Pergi ke ‘Profil Saya’, dan pilih ‘Log Keluar’.

Anda boleh klik ‘Tetapan’ dan kemudian klik ‘Ujian Kelajuan Internet’ untuk Menguji sama ada Kelajuan Internet rumah anda adalah normal.

Langganan

MySing hanya tersedia untuk dimuat turun dan digunakan dalam TM unifi Plus Box pada masa ini. Sila muat turun aplikasi MySing dari TM unifi Plus Box dan langgan menggunakan akaun unifi id anda. Anda akan dicaj sewajarnya bersama-sama dengan bil TM sebaik sahaja langganan selesai.

Anda boleh menyemak id unifi anda melalui aplikasi myunifi atau Bil unifi atau hubungi pusat bantuan TM dengan dail “100” untuk menyemak id unifi anda dengan lebih lanjut.

MySing hanya tersedia untuk melanggan melalui unifi id dan hanya boleh digunakan di bawah TM unifi Plus Box pada masa ini.

MySing hanya tersedia di TM unifi Plus Box buat masa ini.

Pergi ke ‘Profil Saya’, kemudian pilih ‘Status Langganan Pengguna’. Status langganan anda akan ditunjukkan.

Batalkan rancangan langganan anda bila-bila masa melalui pusat bantuan TM dengan mendail “100. Akaun premium anda akan kekal sehingga tarikh pengebilan anda yang seterusnya.

Cubaan percuma

Pengguna unifi sedia ada / baharu yang juga pengguna kali pertama ke MySing dan tidak pernah menikmati sebarang percubaan percuma dengan MySing sebelum ini.

Penyelesaian masalah

  1. Sila pastikan TM unifi Plus Box anda mempunyai sambungan internet yang stabil
  2. Sila pastikan anda telah memasukkan id unifi anda dengan betul. Anda boleh menyemak id unifi anda melalui aplikasi myunifi atau bil unifi anda.
  3. Jika masalah berterusan, sila hubungi pusat bantuan TM dengan mendail “100” untuk mengesahkan id unifi anda dengan lebih lanjut.

Berikut ialah beberapa pembaikan biasa untuk sebarang isu dengan aplikasi:

  1. Semak sambungan Internet
  2. Mulakan semula aplikasi Mysing
  3. Log keluar dan log masuk semula
  4. Pastikan aplikasi itu terkini
  5. Tutup mana-mana aplikasi lain yang anda tidak gunakan
  6. Pasang semula aplikasi

Memasang semula aplikasi membetulkan banyak isu umum dan memastikan aplikasi telah dikemas kini kepada versi terbaharu.

Dalam MySing, ujian sering dilakukan di mana penambahbaikan dan ciri baru akan dilancarkan dari semasa ke semasa. Ini menunjukkan bahawa anda mungkin mengalami beberapa perbezaan dengan pengguna lain, atau mendapatkan ciri baru untuk tujuan percubaan dalam jangka masa tertentu. Sila pastikan aplikasi MySing anda sentiasa dikemas kini untuk mengelakkan kehilangan sebarang ciri yang baru dilancarkan.

Berikut ialah beberapa pembetulan biasa jika aplikasi nampaknya sedang dimainkan tetapi audio tidak dapat didengari.

  • Pastikan tetapan bunyi atau kelantangan peranti anda tidak dalam keadaan redam.
  • Anda boleh menguji ini dengan memainkan audio daripada aplikasi selain MySing.
  • Pastikan kabel audio untuk peranti anda disambungkan dengan betul.

Malangnya, pangkalan data kami tidak mengandungi semua lagu di seluruh dunia, tetapi kami mempunyai lagu dari era dan negara yang berbeza. Memandangkan kebenaran daripada pemegang hak masing-masing diperlukan, kami akan menambah lagu baharu dari semasa ke semasa, oleh itu lagu yang anda cari mungkin akan muncul (muncul kembali) tidak lama lagi dalam aplikasi.

Klik “Lagu” atau “Penyanyi” pada halaman Utama, pergi ke bar carian dan taip nama lagu / penyanyi tanpa jarak, hasil carian akan ditunjukkan dalam lajur di sebelah kanan anda (cth. Untuk mencari Siti Nurhaliza, taip “Sitinurhaliza”).

ATAU

Taipkan awalan nama lagu / penyanyi (cth. Untuk mencari Siti Nurhaliza, taip “SN” dalam bar carian halaman penyanyi).

Ruang tidak diperlukan semasa anda mencari lagu / nama penyanyi (cth. Hanya taip “SitiNurhaliza” apabila anda ingin mencari Siti Nurhaliza) untuk memudahkan menaip.

Ini kerana anda belum menambahkan lagu ke dalam senarai kegemaran anda. Senarai kegemaran di laman utama memudahkan pengguna mengurus dan menyimpan lagu kegemaran mereka sendiri dalam satu senarai dengan akses mudah.

Untuk menambah lagu ke dalam senarai kegemaran:

Tekan butang “Kegemaran” di sebelah lagu. Lagu yang dipilih akan ditambahkan ke dalam senarai kegemaran anda. Kemudian, anda boleh mengakses lagu dengan mudah apabila anda berada di laman utama.

Untuk memadamkan lagu dalam senarai kegemaran:

Tekan butang “Padam” di sebelah lagu. Lagu yang dipilih akan dialih keluar daripada senarai kegemaran anda. Sila ambil perhatian bahawa lagu itu hanya akan dialih keluar daripada senarai kegemaran anda, anda boleh menambah semula lagu itu pada senarai kegemaran anda pada bila-bila masa.

Label Rakaman selalunya menghasilkan versi video muzik (MV) yang berbeza untuk versi karaoke dan versi rasmi untuk lagu yang sama. Oleh itu, anda mungkin mendapati bahawa MV karaoke berbeza daripada MV rasmi mereka. Dalam aplikasi MySing kami hanya akan menyediakan lagu versi karaoke sahaja.

Semua MV dalam MySing disediakan oleh syarikat muzik yang mana beberapa MV dihasilkan khas untuk MV lagu lama, oleh itu beberapa MV hanya tersedia dengan resolusi yang lebih rendah.

 

 

Pembesar Suara MySing Karaoke Tidak Berfungsi

Sila semak sama ada bekalan kuasa alur keluar berfungsi, kord kuasa disambungkan dengan baik dan suis kuasa ditetapkan pada kedudukan “1”.

  1. Periksa sama ada kabel audio disambungkan dengan betul.
  2. Tukar ke mod input audio yang sesuai
  1. Pastikan anda memasangkan audio dengan peranti Bluetooth yang betul dan pastikan peranti tidak diredam dan dimainkan.
  2. Pastikan peranti Bluetooth berada pada jarak sambungan yang berkesan, pastikan tiada halangan wujud di antaranya dan Audio.
  1. Periksa sama ada mikrofon dihidupkan.
  2. Periksa sama ada kuasa bateri terlalu rendah.
  3. Mikrofon tidak dipasangkan dengan baik dengan audio. Pasangkan semula mengikut prosedur berpasangan di atas.
  1. Pergi ke “Tetapan”
  2. Pilih “Keutamaan Peranti”
  3. Pilih “Bunyi”
  4. Di bawah “Bunyi”, Pilih “Format”
  5. Tiada: Jangan sekali-kali menggunakan bunyi sekeliling
  1. Kuasa bateri terlalu rendah, gantikan bateri dengan yang baru.
  2. Bawa mikrofon dekat dengan audio pada jarak sambungan wireless yang betul.

Kuasa keluaran untuk MySing ialah 80W.

Hanya satu (1) peranti pada satu masa boleh disambungkan melalui Bluetooth.

Hanya dua (2) mikrofon boleh disambungkan ke pembesar suara.

Anda boleh membeli dari platform penjualan dalam talian rasmi MySing, sila rujuk pautan di bawah:

Lazada: https://bit.ly/3Jkw3oc

Shopee: https://bit.ly/3LMDp58

MySing Karaoke Pembesar Suara hanya dibenarkan dipadankan dengan mikrofon tanpa wayar MySing kerana tetapan lalai. Selain itu, ia hanya dapat memasangkan satu set mikrofon tanpa wayar. Sekiranya anda perlu mengganti mikrofon anda, anda boleh membeli melalui kedai rasmi MySing di Shopee atau Lazada.

Shopee : https://bit.ly/3LMDp58

Lazada : https://bit.ly/3Jkw3oc

Kami mengesyorkan anda menggunakan Set Pembesar Suara Karaoke MySing kerana ia serasi dengan unifi Plus Box.

Sekiranya anda ingin menggunakan set karaoke lain, sila pastikan pembesar suara menyokong Audio Masuk Optik. Anda mungkin perlu berunding dengan penjual perkakasan karaoke anda untuk memastikan keserasian dengan unifi Plus Box sebelum pembelian anda.

Tempoh jaminan untuk MySing ialah 6 bulan manakala MySing hanya meliputi Pembesar Suara Karaoke MySing (Pembesar Suara N-S10). Item lain seperti kabel dan mikrofon tidak berada di bawah perlindungan jaminan.

Promosi

Promosi Set Karaoke membolehkan anda membeli Peranti Karaoke MySing dengan tawaran istimewa RM100 selepas melanggan aplikasi MySing. Tempoh promosi adalah dari 1 Mei hingga 30 Sep 2022.

Selepas langganan berjaya, e-mel pengesahan dengan kod baucar akan dihantar. Sila semak mel spam / sampah anda jika anda tidak dapat mencari e-mel pengesahan.

 

Anda dikehendaki menebus dan menikmati faedah baucar dalam tempoh tujuh (7) hari selepas menerima e-mel pengesahan.

 

Anda boleh menebus baucar melalui kedai rasmi MySing di Shopee atau Lazada. Pilih Peranti Karaoke N-S10 dan masukkan kod baucar semasa pembayaran.

Shopee : https://bit.ly/3LMDp58

Lazada : https://bit.ly/3Jkw30c

Anda hanya boleh menebus dan menggunakan baucar sekali sahaja.

 

Untuk sebarang isu dengan Set Karaoke, sila hubungi perkhidmatan pelanggan kedai rasmi MySing di Shopee atau Lazada.

Untuk sebarang isu berkaitan langganan dan pengebilan, sila rujuk pusat bantuan TM dengan mendail “100”.

 

Tidak boleh. kupon tidak boleh ditebus untuk apa-apa (contohnya, wang tunai dan rebat). Ia hanya boleh digunakan untuk membeli set Karaoke MySing.

Nota: Kami memandang serius kebimbangan pelanggan, sebarang penyalahgunaan dalam proses pelaporan boleh mengakibatkan penamatan akaun MySing anda. 

Untuk sebarang isu yang berkaitan dengan langganan dan pengebilan, sila rujuk kepada pusat bantuan TM dengan mendail “100”.

Hubungi kami melalui e-mel sokongan kami “enquiry@mysing.com.my” untuk sebarang masalah / masalah.